Airsoft je militaristický sport, který vznikl v Japonsku jako odpověď na americký Paintball. Jedná se vlastně o simulovaný boj s replikami skutečných zbraní. Ty mohou být kovové, nebo plastové, narozdíl od paintballových střílí tyto zbraně plastové kuličky různých vah. Zbraně se dále dělí na manuály - krátké, dlouhé, elektriky(AEG)- krátké, dlouhé, plynovky(AEP) a sniperky. Samozřejmě se liší vzhledem, kvalitou, výkonem, cenou a hlavně záleží, zda-li jsou značkové či čínské. Obecně je známo, že levnější čínské zbraně mají horší kvalitu a výkon než ty značkové. To je pravda, ale v poslední době se tento rozdíl stále zmenšuje.
Pravidla!!!!
1)k boji jsou povoleny pouze AS zbraně a to bez výrazných upgradů.
2)žádné činění či konání nesmí ohrožovat zdraví nebo lidský život.
3)bez ochranných brýlí je hra zakázána.
4)žádná AS zbraň ani pyrotechnika nesmí porušovat bod 2.
Zásah = smrt. Je jedno kam byl hráč zasažen, na zranění se nehraje (pokud není domluveno jinak)
I.
# Po "smrti" odchází zasažený hráč na předem smluvené místo a tam zůstává dle dohody určitý čas.
Při odchodu jde se zbraní zdviženou nad hlavou a sejmutou pokrývkou hlavy (ale s brýlemi). V případě, že se po své cestě dostane do nějaké přestřelky oznámí všem, že je "down" - nezasahuje do bitvy např. ukazováním kde jsou skryty nepřátelské jednotky ...atd.! Urychleně se ztrácí z místa přestřelky nebo uléhá tváří k zemi, pokud by jeho pohyb mohl mást jednoho ze zúčastněných bojovníků- Po dobu, kdy je mrtev, nesmí mluvit s živými (až na oznámení o své smrti).
II.
# Za zásah se považuje dotkne-li se kulka přímo (ne tedy odrazem) hráče.Po zasažení visícího oděvu, batohu, vlasů atp. se hráči domluví !
# Protože zásah není často ani slyšet ani vidět, hraje se na důvěru a fair play. Zasažený ihned po tom, co ucítil, že byl zasažen sám ohlásí útočníkovi, že je "mrtvý". Pokud útočník prohlásí, že protivníka zasáhl, považuje se, že má pravdu. Nediskutuje se.
# Pokud se útočník dostane do takové blízkosti, že by byl zásah 100%, nemusí (ale může) střílet - stačí jen plácnout "oběť" rukou, či hlavní zbraně, což se považuje za bodnutí dýkou (tiché, rychlé).
III.
# Zásah do helmy je neplatný.Naopak zásah do zbraně je platný a hráč si ji může vyměnit za jinou kterou hráč vlastní nebo ji dostane od svého spoluhráče. Zásah do brýlí je platný. Neuznávají se neprůstřelné vesty.
# Vojáci jednotlivých jednotek nemusí být viditelně rozlišeni.
# Jako na vojně platí i zde význam hodností.
# Lze používat vysílačky, světelnou i jakoukoliv jinou signalizaci.
# Zbraně lze do vybavovat přídavnými zařízeními (optiky, baterky, laser atd.) - která neporušuje bod 2
# Nedovolené je strkání hráčů (do vody, ze srázů atp.); jakékoliv údery; braní cizí zbraně; munice či výstroje.
# Hráči mohou používat zátarasy (ty se považují za neprůstřelné) a mohou je i přenášet, nesmí je však používat při jejich přemisťování. Pouze tehdy, když se jejich nositel zastaví.
# Mrtvých hráčů nelze využívat jako štíty a ani se za ně krýt.
IV.
# :Jako granáty lze používat jakékoliv petardy, na nichž se týmy před bitvou domluví. Zásah platí při dotyku kusem petardy nebo ní emitovaným materiálem (např. sádrou). Nebo pokud petarda explodovala 2 m od nepřítele na otevřeném prostranství nebo 3m v budově.
# Konec hry - konec střílení. Všichni odchází k člověku, který kód vyhlásí. Vyhlašuje se při
takovém výskytu civilistů, že by bylo neustálé vyhlašování kódu #10 neúnosné..
# Konec hry - konec střílení. Všichni odchází na předem domluvené místo. Vyhlašuje se při prohře i výhře kterékoliv strany.
# Celá hra se pauzuje. Může vyhlásit kdokoliv, pokud se v blízkosti objeví civilisti. Při kódu 10 se smí dobíjet zbraně, ale nesmí se pohybovat.
# Celá hra se anuluje a končí. Všichni odchází k člověku, který kód vyhlásí. Vyhlašuje se, pokud se stane něco kritického (zranění, smrt, policie atp.).